Løpekurset passer til deg som: 

  • ønsker å komme i gang med løping
  • ønsker å bli venn med joggeskoene, dørstokkmila og asfaltjungelen
  • ønsker å løpe et par ganger i uka uten at det føles som et ork
  • ønsker å lære teori om hvordan du kan trene mest mulig optimalt

Vi løper på områder som gjør at gruppen alltid er samlet – uavhengig av om det er forskjellig nivå på deltagerne. Alle skal med.


Kort fortalt – i dette kurset får du:

  • 4 løpeøkter, hvor vi også går gjennom teknikk
  • Teori – enten ved fysisk oppmøte i gruppe, eller via Video (vi tilpasser oss det til en hver tid gjeldende regelverk mtp Corona)
  • 1 stk terskeltest + individuell testrapport som forklarer hvordan DU skal trene
  • Personlig tilpasset treningsprogram
  • Egen lukket gruppe på Facebook der informasjon blir lagt ut og aktuelle spørsmål besvares av instruktøren(e)
  • Kursdatoer: Torsdager kl 19.30 – 3.feb – 10.feb – 17.feb – 24.feb 
  • Oppmøtested vil kunne variere: vi har for eksempel kjørt økter på Åstveit/Tertnes, Munkebotn/Fjellveien/Skansemyren, Eidsvåg, Liavannet og Mellingen (bak IKEA)
  • Pris: kr 2500,-

Påmelding innen 28.januar eller til fulltegnet :


Hvorfor gå på kurs?

Vi vet at kunnskap er viktig for å lykkes. Dette kurset vil gi deg kunnskap om hvordan akkurat du skal trene for å bli en enda sprekere utgave av deg selv. En svært viktig del av kurset er at alle deltagere får et personlig tilpasset treningsprogram, som er basert på en individuell laktatprofiltesten test absolutt alle klarer å gjennomføre.

Testen – som alle på kurset tar – gjennomføres før kurset starter eller i uken etter første kursdag.

Det medfølger en testrapport til testen, og vi går gjennom hvordan du skal bruke resultatet fra rapporten i din trening.

Se video for hvordan vi gjennomfører en test – trykk på “fullskjerm”-knappen for å få med deg all tekst 🙂

I tillegg til testen blir det gjennomført 4 felles treningsøkter. Vi introduserer forskjellige måter å gjøre løping interessant på og går gjennom teknikkøvelser som gjør at man kan tilegne seg en mer effektiv løpestil. Du ender opp med å bli en bedre løper som har kunnskap til å øke utholdenhet, fettforbrenning og kondisjon.

Du vil få gode tips når det gjelder mat og drikke i forbindelse med trening, i tillegg til å få nyttige tips om bekledning og skotøy.

Vi anbefaler på det sterkeste at du har din egen pulsklokke. Der finnes mange typer på markedet – de som måler pulsen på håndleddet, og de som krever at du har et pulsbelte. Om du ikke har en, så spør oss om hjelp, slik at vi kan anbefale noe som passer deg. Du vil på dette kurset lære mye om pulsbasert trening!

Det blir opprettet en lukket gruppe på Facebook der alle treningsøkter, tips og triks blir lagt ut. Treningsrelaterte spørsmål besvares også her.

Øktene blir holdt av fysioterapeut Stig Carlson og personlig trener Maiken Høvik

Kursdatoer – fellesøkter: Torsdager kl 19.30 – 3.feb – 10.feb – 17.feb – 24.feb 

Oppmøtested vil kunne variere, men vil alltid være rundt eller i Bergen. Vi har holdt kurs på løpebanen på Åstveit/Tertnes, i området rundt Fjellveien/Munkebotn, ved Liavannet i Åsane, Mellingen (bak IKEA), på Skansemyren eller ved Store Lungegårdsvann.

Priser:

  • 1 terskeltest + testrapport + teori + treningsprogram + fellesøkter – kr 2500,-
  • 15% rabatt på ytterligere testing og treningsprogram, om man ønsker dette
    • Dersom du velger å kjøre test nr 2, gjennomføres denne tidligst 3 mnd etter første test. Denne vil gi svar på hvordan treningen har fungert og hva du skal fokusere på videre. Man vil her få oppdaterte treningssoner som man tar med seg i sin videre trening.

Antall deltakere: 4-10

Påmelding innen 18.september, eller til fulltegnet.

NB: For å kunne kjøre kurset må vi ha minimum 4 deltagere på noenlunde samme nivå  – altså nybegynnere 🙂