News feed fra Terskeltest på Facebook

admin Uncategorized

3 days ago

TerskelTest.no

Tilbake på jobb 5.august! Inntil da er det sommerferie🌞

Men! Er tilgjengelig for booking av timer og chat på Facebook hver dag👆

Ønsker alle en topp sommer fylt med en liten dose fysisk aktivitet 💪
...

View on Facebook

3 weeks ago

TerskelTest.no

NYHET!
- VO2-max: vi finner ditt maksimale oksygenopptak
- RMR-test: vi finner ut hvor mange kalorier du forbrenner i hvile (hvilestoffskifte)

Til høsten (fra 7.august 2019) utvider vi tilbudet på testlabben. I tillegg til at vi holder løpekurs, uarbeider laktatprofiltester og lager treningsprogram, kan vi nå tilby å teste ditt maksimale oksygenopptak og ditt hvilestoffskifte.

VO2-max:
Maksimalt oksygenopptak er din maksimale evne til å ta opp og forbruke oksygen. Dette er den viktigste fysiologiske parameteren for å kunne prestere i utholdenhetsidretter.
- Dette er en test som kjøres på tredemølle (løp) eller sykkel - til utmattelse. Vi vil i løpet av denne testen også finne din makspuls. Testen har en varighet på 5 - 10 minutt. I forkant av testen gjennomføres en god oppvarming på 20 til 30 minutter, eller ved at man kjører en laktatprofiltest først. Laktatprofilen forteller oss hvordan du skal trene, mens VO2-max er din aerobe kapasitet.

RMR:
Resting Metabolic Rate - forteller oss hvor mange kalorier du bruker - og trenger - for å holde kroppen i gang. Hvilestoffskiftet står for ca 60-75% av den totale forbrenningen din hver dag, og varierer med alder, kjønn, kroppsstørrelse og kroppssammensetning.
- Testen tar 15 minutter og gjennomføres liggende på benk eller sittende i en stol. Helt avslappet. Ikke noe stress. Man må faste i minst 4 timer før testen gjennomføres.

Høres dette interessant ut? Send oss en melding for mer info 🙂

Inn til videre ønsker vi alle en riktig god og aktiv sommer!

Terskeltest Stig 🙂
...

View on Facebook

3 weeks ago

TerskelTest.no

Besøk av spreke karer fra Sandviken Naprapatklinikk!

Sandviken Naprapatklinikk
I dag var vi hos Stig Carlson på TerskelTest.no for å måle laktatnivået i kroppen ved løping.
Mosjonister og idrettsutøvere på alle nivå bruker laktatprofiler for å kvalitetssikre og styre treningsarbeidet. Du får også oppgitt ditt terskelområde både for hjertefrekvens(puls), watt (for sykkel) eller hastighet (for løp). Dette er nyttig informasjon for en som trener mye, slik at du får maks utbytte av treningsøkten og redusert restitusjonstiden.
Stig Carlson hjelper deg også med løpeteknikk!
Dette er et sammerbeid som kommer våre aktive pasienter og utøvere til gode💪
...

View on Facebook

3 weeks ago

TerskelTest.no

Bollestopp ❤️ - nokke av det viktigste - og deiligste - du kan gjøre på en lang sykkeltur 🥳 ...

View on Facebook

4 weeks ago

TerskelTest.no

Dette er Ibrahim.

Han er 18 år gammel og er på landslaget i Boksing. Målet er å bli verdens beste. For å bli nettopp dette trener han 2-3 økter pr dag - den første økten starter hver dag kl 04.30💪 Dette må til da han også har et sterkt fokus på å gjøre det bra på skolen.

Han har det siste året fulgt anbefalinger fra Terskeltest.no og forbedret seg betydelig med tanke på utholdenhet og kondisjon. Dette vil trolig hjelpe han med å bli en enda bedre bokser. Sett fra vårt ståsted: han kan løpe fort - lenge - dette er rått!

Vi er imponert over dedikasjon og profesjonalitet - og heier selvfølgelig på Ibrahim!

Det ønskes en god og aktiv helg til alle der ute!
...

View on Facebook